Această întrebare nu a fost actualizată în ultimele 24 de luni, de aceea conținutul poate să nu mai fie de actualitate. Îți recomandăm să folosești funcția de căutare de mai sus pentru a obține un răspuns actualizat.

Întrebare fară răspuns

Atentie la semnare contract Orange Money!

Recent mi-am facut un cont Orange Money si pentru ca nu am reusit sa il activezi din aplicatie, am vizitat un magazin Orange. Acolo a trebuit sa semnez un ”contract” sau cum scrie acolo: Cerere de acordare produse Orange Money. Am avut o expierenta foarte interesanta deoarece contractul respectiv are niste casute unde se pot bifa cu DA sau NU, iar cand domnisoara mi-a inmanata contractul respectiv pentru semnare, acele casute erau deja bifate cu DA. Majoritatea faceau referinta la prelucrarea datelor cu caracter personal si NU am fost intrebat daca sunt de acord sau nu. Cand am spus ca nu sunt de acord ca datele mele personale sa fie date partenerilor Orange (vezi. punctul 5), angajata de la Orange a spus ca pot sa bifez eu cu pixul. Deasemenea in punctul 7 al contractului respectiv era deja bifata casuta cu DA.
Astazi cand am sunat la 300 la serviciul clienti, doamna de la telefon ma informat ca toate casutele erau bifate cu DA, deci nu a contat ca am bifat la magazin cu NU. Toata afacerea asta miroase a sesizare ANPC.
Va rog sa fiti atenti cand semnati astfel de contracte si sesizati pe loc neregulile. Nu inteleg lipsa de transparenta si incercarea angajatilor Orange de a imi explica ca optiunile respective sunt absolut necesare pentru activarea unui cont Orange Money, cand de fapt nu sunt.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Pagina 1 din 3

Cred ca puteai refuza exemplarul, sa faca altul, exact cu preferintele tale.. Probabil putea fi printat cu bifele conform acceptului dat de client.. Din moment ce se pun niste bife care raman asa in sistem, degeaba bifezi tu altceva cu pixul..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Pe mine ca utilizator/client ma intereseaza rezultatul. Faptul ca angajatul Orange care se ocupa cu contractul meu mi-a zis ca pot sa bifez cu pixul, deci nu am bifat din capul meu si e problema/greseala lui ca ma informat gresit.

Inteleg ca este un contract standard, probabil ca punctul 5 ar fi trebuit impartit in doua subpuncte.. Unul sa faca referire la Orange si celalalt la colaboratori.. Ca mergi la Orange si ti se pare ok sa-ti foloseasca datele pentru primirea de oferte conform nevoilor tale, dar, e suparator cand incepi sa primesti telefoane pentru diverse oferte si te intrebi de unde or avea numarul.. nu stiu daca n-ar ajuta un mesaj la serviciul clienti cu aceasta situatie.. daca nu cumva ai rezolvat deja cand ai sunat la 300...

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Contul nu se poate activa din aplicatie pentru ca sunt niste directive BNR destul de clare in acest sens. De aceea a fost nevoie sa te deplasezi la un magazin fizic pentru activare. Gandeste-te cum ar fi sa-ti perzi buletinul iar o persoana rau intentionata sa activeze un cont Orange Money, din aplicatie, utilizand datele tale.

Legal, puteai refuza sa semnezi acel contract si rugai consultantul sa redacteze altul conform cu preferintele tale in materie de GDPR. Din moment ce erau niste bife din printare este evident faptul ca bifele tale cu pixul nu au fost luate in calcul. De fapt acel contract, la cum il vad eu in atasament este nul pe motivul acelor mazgalituri pe el.

In cazul exceptionale, pe un contract se accepta corecturi daca peste acea corectura se pune stampila rotunda a societatii si se semneaza, dar din moment ce traim in era tehnologiei acel document putea fi modificat din calculator si reprintat.

Datele personale si modul in care sunt ele prelucrate se pot modifica gratuit in orice moment prin apel gratuit la Serviciul Clienti.

Si Telekom avea aceasta practica sa bifeze din printare faptul ca esti de acord cu prelucrarea datelor personale in scop de marketing atat de operator cat si de partenerii acestuia.

Lucifer, tu aveai varianta de a refuza semnarea acelui contract. Puteai cere operatorului sa-ti ofere un alt tip de contract in care sa bifezi singur variantele care le considerai necesare.

Pai deja am rezolvat situatia cand am sunat azi la 300. Nu sunt jurist si cel putin din partea Orange nu ma asteptam sa faca astfel de smecherii referitor la datele cu caracter personal. Sper ca sesizarea mea va ajunge unde trebuie si nu vor mai aparea astfel de probleme.
Poti activa contul din aplicatie prin scanarea buletinului de identitate. Mie imi zicea ca nu am scanat cum trebuie si sa ma adresez unui magazin Orange.

Cred ca refuzarea de a semna explicand situatia acelui consultant sau puteai incerca sa ceri un alt formular fara bife era o metoda mai usoara de a rezolva situatia.Bine totusi ca ai rezolvat.Dupa cum spunea si Razvan poti face o cerere sa iti scoata datele personale din baza de date.

Cel mai bine ,inainte de a semna un act,trebuie sa fi atent la orice amanunt inclusiv la acele mici scrisuri,care apar in josul paginii sau anexa.
Normal si de fapt, daca acel formular, era deja completat, normal nu trebuia sa accepti,ramane sa mergi la unul din Shoppuri,sau la relatii clienti ,sa spui situatia intampinata.

Eu sincer, când am făcut contul, am cam semnat ca primarul. Treaba asta cu GDPR ma cam lasă rece. Și înainte și după ce s-a implementat aceasta lege sunt sunat la fel de frecvent de diverși indivizi pt sondaje care de care mai plictisitoare. Dar am învățat o șmecherie, acum ii întreb mereu de unde au numărul meu și cam 90% din ei închid subit fără o explicație.

The Special List
The Special List

The Special List

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
The Special List

Contul Orange Money NU poate fi activat din aplicatie, din motivele enumerate de mine in mesajul anterior. Poti sa aplici adica sa deschizi un cont din aplicatie prin scanarea actuui de identitate, dar pentru ACTIVARE trebuie sa te deplasezi fizic in magazin.

Repet, sunt niste directive BNR in acest sens.

Mia placut faza: ”Am semnat ca primarul”.
Oricum mi se pare irational sa iti ceara sa scanezi buletinul in aplicatie, ca apoi sa te trimita la un magazin Orange. Poate iti face un cont de tip Start daca te limitezi doar la scanare act de indentitate in aplicatie. E foarte interesant ca aici: https://www.orange.ro/money/cont/ scrie ca iti deschizi contul in 3 minute daca esti la abonament si mergi la magazin daca esti la PrePay. Apare urmatoarea intrebare: care e rostul deschiderii unui cont ca apoi sa te deplasezi la magazin pentru activare? Sau eu ceva nu inteleg?!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!