Întrebare fară răspuns

Atentie la semnare contract Orange Money!

Recent mi-am facut un cont Orange Money si pentru ca nu am reusit sa il activezi din aplicatie, am vizitat un magazin Orange. Acolo a trebuit sa semnez un ”contract” sau cum scrie acolo: Cerere de acordare produse Orange Money. Am avut o expierenta foarte interesanta deoarece contractul respectiv are niste casute unde se pot bifa cu DA sau NU, iar cand domnisoara mi-a inmanata contractul respectiv pentru semnare, acele casute erau deja bifate cu DA. Majoritatea faceau referinta la prelucrarea datelor cu caracter personal si NU am fost intrebat daca sunt de acord sau nu. Cand am spus ca nu sunt de acord ca datele mele personale sa fie date partenerilor Orange (vezi. punctul 5), angajata de la Orange a spus ca pot sa bifez eu cu pixul. Deasemenea in punctul 7 al contractului respectiv era deja bifata casuta cu DA.
Astazi cand am sunat la 300 la serviciul clienti, doamna de la telefon ma informat ca toate casutele erau bifate cu DA, deci nu a contat ca am bifat la magazin cu NU. Toata afacerea asta miroase a sesizare ANPC.
Va rog sa fiti atenti cand semnati astfel de contracte si sesizati pe loc neregulile. Nu inteleg lipsa de transparenta si incercarea angajatilor Orange de a imi explica ca optiunile respective sunt absolut necesare pentru activarea unui cont Orange Money, cand de fapt nu sunt.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Cred ca puteai refuza exemplarul, sa faca altul, exact cu preferintele tale.. Probabil putea fi printat cu bifele conform acceptului dat de client.. Din moment ce se pun niste bife care raman asa in sistem, degeaba bifezi tu altceva cu pixul..

Pe mine ca utilizator/client ma intereseaza rezultatul. Faptul ca angajatul Orange care se ocupa cu contractul meu mi-a zis ca pot sa bifez cu pixul, deci nu am bifat din capul meu si e problema/greseala lui ca ma informat gresit.

Inteleg ca este un contract standard, probabil ca punctul 5 ar fi trebuit impartit in doua subpuncte.. Unul sa faca referire la Orange si celalalt la colaboratori.. Ca mergi la Orange si ti se pare ok sa-ti foloseasca datele pentru primirea de oferte conform nevoilor tale, dar, e suparator cand incepi sa primesti telefoane pentru diverse oferte si te intrebi de unde or avea numarul.. nu stiu daca n-ar ajuta un mesaj la serviciul clienti cu aceasta situatie.. daca nu cumva ai rezolvat deja cand ai sunat la 300...

Contul nu se poate activa din aplicatie pentru ca sunt niste directive BNR destul de clare in acest sens. De aceea a fost nevoie sa te deplasezi la un magazin fizic pentru activare. Gandeste-te cum ar fi sa-ti perzi buletinul iar o persoana rau intentionata sa activeze un cont Orange Money, din aplicatie, utilizand datele tale.

Legal, puteai refuza sa semnezi acel contract si rugai consultantul sa redacteze altul conform cu preferintele tale in materie de GDPR. Din moment ce erau niste bife din printare este evident faptul ca bifele tale cu pixul nu au fost luate in calcul. De fapt acel contract, la cum il vad eu in atasament este nul pe motivul acelor mazgalituri pe el.

In cazul exceptionale, pe un contract se accepta corecturi daca peste acea corectura se pune stampila rotunda a societatii si se semneaza, dar din moment ce traim in era tehnologiei acel document putea fi modificat din calculator si reprintat.

Datele personale si modul in care sunt ele prelucrate se pot modifica gratuit in orice moment prin apel gratuit la Serviciul Clienti.

Si Telekom avea aceasta practica sa bifeze din printare faptul ca esti de acord cu prelucrarea datelor personale in scop de marketing atat de operator cat si de partenerii acestuia.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
3
3980 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Lucifer, tu aveai varianta de a refuza semnarea acelui contract. Puteai cere operatorului sa-ti ofere un alt tip de contract in care sa bifezi singur variantele care le considerai necesare.

Pai deja am rezolvat situatia cand am sunat azi la 300. Nu sunt jurist si cel putin din partea Orange nu ma asteptam sa faca astfel de smecherii referitor la datele cu caracter personal. Sper ca sesizarea mea va ajunge unde trebuie si nu vor mai aparea astfel de probleme.
Poti activa contul din aplicatie prin scanarea buletinului de identitate. Mie imi zicea ca nu am scanat cum trebuie si sa ma adresez unui magazin Orange.

Cred ca refuzarea de a semna explicand situatia acelui consultant sau puteai incerca sa ceri un alt formular fara bife era o metoda mai usoara de a rezolva situatia.Bine totusi ca ai rezolvat.Dupa cum spunea si Razvan poti face o cerere sa iti scoata datele personale din baza de date.

Romeo
Romeo

Romeo

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Romeo

Cel mai bine ,inainte de a semna un act,trebuie sa fi atent la orice amanunt inclusiv la acele mici scrisuri,care apar in josul paginii sau anexa.
Normal si de fapt, daca acel formular, era deja completat, normal nu trebuia sa accepti,ramane sa mergi la unul din Shoppuri,sau la relatii clienti ,sa spui situatia intampinata.

Eu sincer, când am făcut contul, am cam semnat ca primarul. Treaba asta cu GDPR ma cam lasă rece. Și înainte și după ce s-a implementat aceasta lege sunt sunat la fel de frecvent de diverși indivizi pt sondaje care de care mai plictisitoare. Dar am învățat o șmecherie, acum ii întreb mereu de unde au numărul meu și cam 90% din ei închid subit fără o explicație.

Contul Orange Money NU poate fi activat din aplicatie, din motivele enumerate de mine in mesajul anterior. Poti sa aplici adica sa deschizi un cont din aplicatie prin scanarea actuui de identitate, dar pentru ACTIVARE trebuie sa te deplasezi fizic in magazin.

Repet, sunt niste directive BNR in acest sens.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
3
3980 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Mia placut faza: ”Am semnat ca primarul”.
Oricum mi se pare irational sa iti ceara sa scanezi buletinul in aplicatie, ca apoi sa te trimita la un magazin Orange. Poate iti face un cont de tip Start daca te limitezi doar la scanare act de indentitate in aplicatie. E foarte interesant ca aici: https://www.orange.ro/money/cont/ scrie ca iti deschizi contul in 3 minute daca esti la abonament si mergi la magazin daca esti la PrePay. Apare urmatoarea intrebare: care e rostul deschiderii unui cont ca apoi sa te deplasezi la magazin pentru activare? Sau eu ceva nu inteleg?!

Da, e neplăcuta situația și nu m-as fi așteptat. Însă, trebuie sa avem grija. Mulțumim pentru informație!

Laura.cio
Laura.cio

Laura.cio

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Laura.cio

Salut Lucifer!

La mine a durat 2 luni sa mi se creeze un cont. Au fost deschise mai multe sesisari atat din partea mea cat si din partea celor din magazin. Problema nu este rezolvata nici acum. Programatorii din departamentul Orange Money sunt sub orice critica. Nu au putut adauga o strada in baza de date pentru ca eu sa pot finaliza inregistrarea contului in magazin. Din aplicatia de pe mobil nu am reusit niciodata sa creez contul, aceasta devenea nefunctionala(black screen) dupa confirmarea codului din SMS. Ca sa mi se finalizeze inregistrarea a trebui sa alegem o alta adresa decat cea de pe cartea de identitate. Legat de formular si la mine s-a intamplat la fel, erau toate bifate cu da, dar am citit contractul si am cerut alta exemplat completat corect. Poti oricand sa revii in magazin sau sa suni la *111 pentru a corecta aceste optiuni.

rafa.bloger
rafa.bloger

rafa.bloger

User level
Nivel
2
775 / 2000
puncte
Custom field 2
rafa.bloger

Merci de raspuns, Lucifer. Tindeam sa cred ca e vorba de un partener Orange si ca in Orange Shop sunt mai transparenti si mai deschisi catre clienti. :(

Din propria experienta am observat ca partenerii Orange sunt mai receptivi si incearca sa iti faca diferite oferte la prelungirea abonamentului cand treci pe la ei sa iti platesti vreo factura... Cei de la Orange Shop sunt mult mai indiferenti si pana nu ii tragi de maneca, ei nu se arunca sa iti faca oferte...

Eu, mai greu de minte, nu am inteles: de ce sa ai nevoie de ORANGE MONEY? Exceptand faptul de a avea niste "lichiditati proprii" depuse altfel, investitie nu e, depozit nici atat. Deci pierdere de timp.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
1
487 / 750
puncte
Custom field 2
FLo_1

Orange Money poate fi o alternativa la conturile / cardurile de debit, adică alea de salarii, prin prisma faptului ca au atașat și un IBAN.

Practic se comporta ca un cont curent bancar doar ca este ceva mai limitat.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
3
3980 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Pentru mine Orange Money este folositor. Am conturi la CEC Bank și la Revolut. Nici una nu-mi oferă plata cu telefonul. Orange mi-a oferit aceasta posibilitate.

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Ce greu poate fi uneori... ce banca emitenta de card de debit (pt salar) nu-ti deschide si un cont curent atasat cardului? Si ete cardul cu tot cu IBAN. Va doresc un ban cand il aveti, sa invatati sa-l investiti, nu sa-l stocati pe gratis precum la ciorapBank.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
1
487 / 750
puncte
Custom field 2
FLo_1

Pt iphone, incearca applepay cu orice card bancar pt plati cu telefonul. Simplu. Si pe android, destule bănci au aplicatii proprii in acest sens.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
1
487 / 750
puncte
Custom field 2
FLo_1

Pentru ca din seria comision si pentru ca comision (cacofonie intentionata).

Pentru ca in Romania lui 2019 inca exista banci comerciale care percep comision la interogarea soldului la bancomat, comision retragere de alte bancomate, comision lunar administrare cont, comision lunar administrare card, comision la comision si lista poate continua.

Ori aceasta este cea mai mare tampenie posibila in sistemul bancar de la noi: Sa fiu comisionat pentru banii mei, in conditiile in care banca ar trebui sa-mi ofere niste facilitati pentru faptul ca au la dispozitie banii cash din contul meu.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
3
3980 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Asa este.. suntem dezavantajati fata de alte tari.. am mai auzit asta.. Eu am noroc ca sunt destul de multe atm-uri si ca firma anagajatoare plătește comisioanele.. pentru ca au facut aproape pentru toti angajatii carduri..

Dragilor, daca vorbim de un card pt incasarea salariului, atunci sunt N banci cu oferte fara comisioane la retragere de la ATMuri proprii. Pentru interogari de sold s-a inventat "internet banking". E chiar asa de greu? Pe de alta parte, daca nu incasezi veniturile de la SC TARABA SRL atunci o conventie cu banca a societatii te scuteste de multe comisioane. Pentru cine nu intelege inca: Angajatorul nu plateste comisioane, ci banca scuteste angajatii angajatorului de acele comisioane. Nu credeti? Verificati-va extrasul lunar.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
1
487 / 750
puncte
Custom field 2
FLo_1

Eu am aplicația băncii si o folosesc inclusiv pentru plăți, nu doar pentru a-mi verifica soldul.. Cand am spus de comisioane nu m-am referit la cele de interogare sold.. nu fac nicidata asta la atm.. ma refeream la comisioane pentru plățile din cont.. la început plăteam comision, cand au facut mai multe carduri pentru angajați, au modificat si contractele, sa nu mai plătim noi ca angajati comisioane, asa ca eu nu plătesc niciun comision.. posibil sa fie comision la retragerea de numerar, dar, nu stiu la atm-urile carei banci, pentru ca eu retrag doar de la cele multi-banca..

@Jay: posibil banca la care ai deschis cardul sa fie una dintre cele din reteaua Euronet. Totusi, sunt destule banci care nu comisioneaza ridicarea de numerar indiferent de ATM, asa cum sunt oferte de card care sa te salveze cel putin de un numar limitat de tranzactii (plati) necomisionate. Banci cu incasari in contul tau necomisionate sunt destule.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
1
487 / 750
puncte
Custom field 2
FLo_1

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!